Hegra Regnskap

  • TJENESTER
  • Landbruk
  • STILLING LEDIG
  • Ansatte
  • OM OSS
  • KONTAKT

Derfor grep han sjansen

Det handler om å bestemme seg. Mikal K. Sunde tok et risikofylt valg da han satset på forsikring.

Fornøyde og motiverte ansatte yter bedre. Mikal K. Sunde belønner gjerne på god innsats.
Fornøyde og motiverte ansatte yter bedre. Mikal K. Sunde belønner gjerne på god innsats.

Jobben er å kalkulere risiko. Kalkulatoren er godt plassert ved pcn på det ryddige skrivebordet. Midt-Norge Forsikring (Tryg Salgssenter avd. Trondheim) har femten ansatte, og det siste året har de solgt forsikring for 22 millioner kroner.  Mikal K. Sunde skulle egentlig bare ta en pause fra skolen for å tjene opp litt penger, men endte opp som gründer.

– Jeg fikk etter hvert en mulighet jeg ikke kunne si fra meg. Som 23-åring kjøpte jeg Stjørdal Forsikring med mamma og pappa som kausjonister. Jeg ante ikke hva jeg gikk til, og det holdt på å gå skeis, forteller Mikal.

Impulsiv eller ikke. Mikal tok noen sjanser tidligere i livet som har ført til god butikk.
Impulsiv eller ikke. Mikal tok noen sjanser tidligere i livet som har ført til god butikk.

REGNER TID
Gründeren fikk en bratt læringskurve, og forsto fort at det krevde sin mann å drive butikk. Det ble mye hardt arbeid og en prioritering der mest mulig av tiden ble direkte knyttet opp mot å skape inntjening. Ett av valgene som ble tatt var å få regnskapsføreren inn på sitt eget kontor. Den tiden han tidligere brukte på å ta med permen med papirer i bilen, og deretter kjøre en halvtime for så å treffe regnskapsføreren er for lengst forbi. Dit skal han ikke tilbake.

– Det gikk så mye av tiden min på ting som ikke ga direkte inntekt, derfor betyr det mye for meg at Hegra regnskap kommer hit og gjør jobben, sier han.

Det er ren motivasjon å få Linn Murray på besøk, og for Mikal handler det om å kunne legge fram best mulige tall for regnskapsføreren sin. – Det er litt prestisje når hun kommer hit, og jeg vil vise at det går bra. Dessuten har følelsen gått fra å tenke at det er «regnskapsførerens» penger til å tenke at det er selskapets egne penger.

Jeg liker ikke å ta økonomiske ting over telefon eller mail. Det er mye mer tidsbesparende og effektivt å gjøre det på denne måten. Jeg er hele tiden oppdatert, og hun får et innblikk i bedriften. Du får også en helt annen rådgivning og det blir naturlig å drøfte andre problemstillinger, sier Sunde. Mikal trekker fram at Linn blir en sparringpartner på mye mer enn bare regnskap, og han har fått gode råd med hvordan han kan håndtere utfordringer i jobben.

FINN DYKTIGE MEDARBEIDERE
Som bedriftseier fant han fort ut at det er viktig å finne folk som er flinkere enn seg selv. I starten trodde han at han skulle gjøre alt på egen hånd. – Mye er annerledes enn jeg tenkte det skulle være, men alt handler om å bestemme seg. Jeg virker kanskje impulsiv og har vel vært det, men egentlig tenker jeg mye før jeg tar en beslutning. Når jeg først bestemmer meg, er det ingen vei tilbake, forteller han.

I 2011 kjøpte han forretningen som selger forsikringer for Tryg i Oppdal, men det var ført etter at kaka var spretta at han tenkte det var greit med fusjon. Nå er Stjørdalsmannen også på god vei inn i Nord-Trøndelag med planer om kontor på Verdal fra 2017. Det siste året har de hatt 2270 førstegangsbesøk hos kundene sine, 1800 av dem til private familier.

– Vi driver jo med samme prinsipp som Hegra Regnskap, og oppsøker våre kunder. Det gir bedre avtaler, bedre rådgivning og er mer effektivt for kunden, sier han.

Når klokka slår i gangen, da vet alle at et godt salg er gjort.
Når klokka slår i gangen, da vet alle at et godt salg er gjort.

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.
Logo Hegra regnskap

Kontakt

  • Ikon kart
    Einar Bergs veg 1
    7520 Hegra
  • Ikon e-post
    post@hegraregnskap.no
  • Ikon telefon
    +47 74 84 08 00
Ikon Linkedin Ikon Facebook
Bygget på WordPress av Smart Media AS · Designet av Tandem Reklame